onsdag 10 oktober 2012

Skall du hänga med? Nja.

Bortsett från min kraftansträngning med bokmässerapporten är det glest på bloggen just nu. Och kommer så förbli ett tag, är jag rädd.

Det händer mycket saker nu. Roliga, fantastiska, obegripliga saker. Det börjar forma sig en ny tillvaro som sträcker sig betydligt längre än det tillfälliga besök som en debutroman innebär. Samtidigt som min vanliga, gamla tillvaro fortsätter som om ingenting hade hänt, utan att maka på sig det allra minsta för att ge plats för det nya.

För det mesta tar jag emot det som händer med nyfikenhet, tacksamhet och stor förväntan. Men ibland känner jag mest för att sjunga med i Bob hunds låt och gömma mig och mitt författarpersona i en garderob. Det är då jag inte bloggar. Det är då jag tittar på "Hela Sverige bakar" istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar