tisdag 29 maj 2012

Störst hittills - bokmässan!

Idag presenterades det officiella seminarieprogrammet under Bokmässan i Göteborg på en högtidlig presskonferens. Det betyder också att det är på riktigt, det som jag vetat länge men ändå inte vågat tro är sant. JAG SKA VARA MED I ETT SEMINARIUM PÅ BOKMÄSSAN!! Hörde ni det, va? Jag ska få sitta på en scen, kanske till och med med en sån där munmikrofon och få en särskild namnbricka så man kommer in i loungen där alla coola författare sitter och om man trycker på M under Medverkande på Bokmässans hemsida så finns jag där. Sjukt coolt är vad det är (och jag vet att jag inte låter så där erfaret blasé som man ska, men det kan inte hjälpas faktiskt).

Och om inte det vore nog så får jag ha seminariet ihop med denna häftiga kvinna:


Amanda Hellberg debuterade med Styggelsen 2008 och har sen dess hunnit ge ut ytterligare två vuxenböcker om Maja Grå (Döden på en blek häst och Tistelblomman) och flera barn- och ungdomsböcker. Betydligt mer erfaren som författare än jag alltså. Känns tryggt.

Och som om inte det vore nog ska vi ha denna häftiga kvinna som moderator:


Johanna Koljonen är journalist, har vunnit På spåret, skrivit en bok om Carola, gett ut en serieroman och ungefär tusen miljoner andra saker. Dessutom är hon väldigt trevlig.

Seminariet heter "Uppdrag: att sprida skräck" och äger rum på söndagen 12.00-12.45. Hoppas att vi ses där. Hela seminarieprogrammet hittar man för övrigt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar