måndag 26 mars 2012

Jag, en novelldebutant!




Idag låg det i brevlådan, Utopi Magasin nummer 5, hett efterlängtat. Och titta så fin min novell blev - om nu "fint" verkligen är rätt ord för Lars Krantz läskiga illustrationsmanér.

För den som inte känner till Utopi krävs kanske en kort förklaring. Utopi Magasin startade förra året och är ett magasin för episka serier - alltså inte självbiografiska eller i strippform, men gärna med fantasy eller skräcktema. Dessutom finns intervjuer, artiklar och en novell med i varje nummer. I höstas fick jag frågan, skrev ihop en kort otäcking med zombie-tema och blev till min oerhörda glädje antagen direkt.

Och nu är den alltså äntligen här! Att få se sin egen text tolkad i bild av någon annan det är stort, I tell you. Särskilt när det är så fint som av Lars Krantz. Ser ni, nu sa jag det igen - fint alltså.

Utopi Magasin finns att köpa på vissa Pressbyrån och på SF-bokhandeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar