onsdag 14 mars 2012

Fler Avesta-debutanter

Fick tips från mina föräldrar om den här artikeln i Dala-Demokraten om debutanten Henrik Tord. När jag bodde i Avesta hette han Henrik Eriksson och gick två årskurser över mig på Domarhagens gymnasieskola. Om jag inte helt missminner mig så var vi faktiskt med i samma poesi-tävling i Avesta Tidning en gång. Han vann. Det gjorde inte jag.

Nu drygt tjugo år senare bor han inte längre i Avesta, har två döttrar, jobbar som copywriter och debuterar med en spänningsroman. Hm. Känns bekant på något sätt. Hans bok heter i alla fall Kum och kommer ut på Ordfront Förlag senare i vår. Den tänker jag definitivt köpa. Heja Avesta!

Ryktena säger dessutom att det kommer att bli ytterligare ett porträtt av en Avesta-debutant i Dala-Demokraten i vår. Heja Avesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar