onsdag 2 november 2011

Multipel personlighet

Ni vet en sån där sak man skivar ägg i, med massa ståltrådar tvärs över som är hopplösa att diska efteråt? Lite grann så känner jag mig just nu, som om nån hade kört mig i en sån och delat upp mig i en massa smala skivor som jag försöker få ihop så gott det går.

I förra veckan var mitt författarpersona i Stockholm och presenterade Skalpelldansen för säljbolaget som nu ska börja åka land och rike runt och sälja in mig till bokhandlarna. Tjusig Powerpoint, upptryckt säljmaterial med omslag och författarporträtt och en förhoppningsvis säljande story om boken som säljarna kan dra för inköpsorganisationerna på Bokia och Akademibokhandeln.

Samtidigt har en annan del av Jenny suttit hemma och skrivit om manuset ännu en gång för att det som säljs faktiskt ska gå att leverera i april nästa år. Och skrivfrökenjenny har hållit kurs på Folkuniversitetet två gånger (hur kul som helst) och copyjenny har skrivit sina vanliga broschyrer och halvsidessannonser. För att inte tala om allt det vanliga som tvåbarnsmammajenny och hundägarjenny har pysslat med på lediga stunder.

Men på söndag ska  i alla fall varumärkesexpertjenny åka till Stockholm för att hålla kurs och och då ska hon övernatta här:


 Känns som ett bra ställe att få ihop äggskivor på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar