tisdag 9 november 2010

Aktuellt kontoutdrag

Är tillbaka efter höstlovsfirande - och guldfirande förstås. Hade förmånen att vara på plats på Swedbank Stadion i söndags och det var verkligen en magisk afton.

För ett par veckor sedan skrev jag om att jag tänkte tvinga igång skrivande med den s k kontometoden. Och nu undrar förstås vän av ordning hur det går. Svaret är att det går fullständigt lysande. Skeptikerna må förundra sig, som Marcus Priftis på debutantbloggen, men för såna som mig, som fötts med total avsaknad av självdisciplin, funkar det faktiskt.

Ett tag förra veckan var det i och för sig lite krisigt när jag körde fast å det grövsta med novellen jag höll på med. Och då menar jag bokstavligt, inne i en ventilationstrumma. Men nu låter jag den vila och skriver på ett smaskigt relationsdrama i djungeln istället - och ligger för närvarande 1 200 ord plus. Tjoho!

Det är märkligt hur jag mellan varven hinner glömma bort hur bra jag mår av att skriva. Jag får ett annat lugn i kroppen och hjärnan går hela tiden på kreativt högvarv med idéer till nästa stycke text. Det är en skön känsla. Dessutom kan vissa saker förvandlas från prokrastineringsmedel till belöning. Som det här till exempel:



Världens bästa dokusåpa, alla kategorier. Går just nu med ett avsnitt om dagen på TV3. Ja, det är säsongen för tre år sedan. Ja, jag har sett det förut. Ändå är jag helt hooked. Och, tack vare kontometoden, är jag värd det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar